Kezdőlap / Hogyan működik
Hogyan működik

Felhasználási útmutató

  • Elektronikus szerződés aláírása
    Rendszerünkön keresztül egyszerűen online szerződhet partnereivel. Az alábbi segédanyag bemutatja, hogyan kell egy eszerződést aláírnia rendszerünkön keresztül.

Üzleti felhasználás

  • Új szerződés készítése
    Rendszerünkben egyszerűen, pillanatok alatt előállíthat egy új szerződést, melyet automatikusan kiküld rendszerünk partnere email címére.
  • Tömeges szerződés készítő
    A tömeges szerződés készítő funkciónkkal Önnek lehetősége van gyorsan és egyszerűen kiállítania akár több 1000 szerződést pillanatok alatt.
Gyakori kérdések
Mi az az időbélyeg?

Egy időbélyeg azt igazolja, hogy egy adott dokumentum egy adott időpillanatban már létezett, olyan adat, amely tartalmazza az időbélyegzett dokumentum lenyomatát, és az időbélyegzés időpontját. Ezeket egy időbélyegzés szolgáltató hitelesíti saját aláírásával. Különösen fontos szerepet töltenek be rendszerünkben, mivel az elektronikus aláírás csak akkor "letagadhatatlan", ha igazolható, hogy az aláírás mely időpont előtt jött létre.
Egy időbélyeg egy szerződés hitelesítését teszi lehetővé, ezért amennyi időbélyeget vesz, annyi szerződést készíthet rendszerünkben. Az ára tartalmazza az archiválási és tárolási költségeket is. Az időbélyeg csomagok külön is megvásárolhatóak:
Időbélyeg vásárlása

Írásbelinek számít-e az eszerződés.hu-n készült szerződés?

Az eszerződés.hu szerződéskötési folyamatai végén az e-Szignó (Microsec) bizalmi szolgáltató által kiállított legmagasabb minősített aláírással és időbélyeggel látja el létrejövő szerződéseit, melyek tartalma módosíthatatlanná válik így a Ptk. és az eIDAS fogalmi körében is írásbelivé válik.

Végez-e bizalmi szolgáltatást az eszerződés.hu?

A rendszerünk nem bizalmi szolgáltató és nem végez ilyen tevékenységeket, viszont bizalmi szolgáltatóktók szolgáltatásait igénybe veszi, hogy zárt és ellenőrizhető elektronikus szerződéseket tudjon előállítani.

Az elektromos szerződéseknek szükségszerű eleme a biometrikus aláírásvédelem?

Nem, ez egy vízjeles védelem, mely kettős célt szolgál. Saját védelmi fejlesztésünk. Célja, hogy az aktuálisan létrejött biometrikus aláírás kizárólag az adott szerződéshez és felhasználóhoz legyen köthető (melyet egy sha-256 hasító algoritmussal képzünk a szerződés, a felhasználó és az aláírások információiból, mely így egy digitális ujjlenyomat lesz). Biztonságtechnikai oldalról nézve, a szerződéskötő partnerek már csak ezt a vízjelezett képi formátumú aláírást látják, melyet máshol nem lehet felhasználni, (a vízjelezés bevett eljárás a stock fotó adatbázisnál, ha mégis megpróbálná valaki felhasználni, mi meg tudnánk állapítani, melyik szerződésből származik).

A papír alapú szerződés teljesen elhagyható?

Igen elhagyható, amennyiben ügyfeleik egyike sem ellenzi és nem ragaszkodik a papír alapú szerződéskötéshez.

Az elektronikus szerződés tárolható kinyomtatott formában?

Az elektronikus szerződések kinyomtatott formában való tárolása megsemmisíti azt a bizonyítékot, mely a szerződés tartalmi sérthetetlenségét és változatlanságát garantálja így azok kizárólag elektronikus formában tárolhatók a továbbiakban. Rendszerünk a szerződéseket iktató számmal látja el, így ha partnere kinyomtatva tárolja őket, és nincs felkészülve az elektronikus tárolásra (melyet egyébként rendszerünk automatikusan biztosít számára egy felhő alapú fiók formájában) szükség esetén ki tudja kérni az eredeti file-t tőlünk a nyomtatott formán szereplő iktatószám alapján, így Ő sem fog ily módon előírást sérteni, ha mégis kinyomtatva tárolja.

Megfelel-e a rendszer a magyar jogszabályoknak?

Az elektronikus azonosítási és bizalmi szolgáltatásokról szóló rendelet (910/2014/EU. sz. eiDAS rendelet) valamint a magyar jogszabályok alapján működik, így jogerős szerződéseket állít elő.
Az Európai Parlament és a Tanács az elektronikus aláírásról szóló 1999/93/EK irányelv megalkotásával tett egyenlőségjelet a hagyományos és az elektronikus szerződés bizonyító ereje közé. A törvények kimondják, hogy az elektronikus és a papír alapon kötött szerződések közt joghatást tekintve nincs különbség.

Letagadhatja vagy hivatkozhat szerződő partnerem arra, hogy nem Ő irta alá a szerződést?

Egy esetleges csalás esetén hasonló eljárás indul, mint a papíralapú állképviselet vagy aláírás hamisítás esetén.
A sértett fél ez esetben a szerződött partner lesz, kikek az adataival visszaéltek, így neki is be kell jelentenie a bűncselekményt az illetékes hatóságoknál.

Mi az a Társfiók kezelő?

Lehetősége van "társfiókokat" hozzárendelnie fő fiókjához. A társfiókok lehetővé teszik, hogy bizonyos részfolyamatokat kiszervezhessen munkatársainak, például hozzáférést adhat titkárnőjének a szerződések kiküldéséhez, vagy könyvelőjének a szerződések letöltéséhez.
A társfiók szolgáltatás a profil oldala "társfiók kezelő" menüjéből vagy a következő linken keresztül érheti el:
Társfiók kezelő

Fel lehet tölteni cégszerű bélyegzőképet is aláírás gyanánt?

Igen, fel lehet tölteni egy ilyen aláírást is, az aláíró panel második tab fülén található ez a funkció. Egy fehér lapra érdemes rányomni a bélyegzőt, majd aláírni és ezt vagy közvetlenül az aláíró panelben befényképezni egy mobiltelefon segítségével vagy be-scannelv képként (jpg vagy png formátumban) feltölteni.

Milyen szolgálatások érhetők el a rendszerben?

A teljesség igénye nélkül:

  • Szerződésgeneráló (sablonból generált egyedi változó adatokkal ellátható szerződések, ennek az a jelezősége, hogy többé nem kell word dokumentumokat másolgatnia, kevesebb a kockázat elgépelt adatokra, és sokkal gyorsabb és egyszerűbb)
  • Társfiókok (Kollaborációs eszköz, mely a belső munkatársak közötti munkafolyamat felosztását támogatja)
  • Szerződés Branding (Szerződések megjelenésének egyedi céges arculatára szabása.)
  • Adatvédelmi pajzs (A személyes adatok GDPR és CCPA szabályozásoknak megfelelő védelme.)
  • Tömeges szerződés kezelő (Egy excel listából generálható tömeges szerződés készítő.)
  • Integrációs rendszerek (Automatizálási lehetőségek, generálásra többféle API XML agent és adatszinkronizálásra JSON elérés.)
  • Személyesen megköthető szerződések (A személyesen kötött szerződésekre optimalizált szerződéskötési folyamat.)
  • Fokozott ügyfél azonosítások (Email, telefonos, eszemélyi ügyfelazonosítás)
  • Fokozott ügyfél azonosítások (Email, telefonos, eszemélyi ügyfelazonosítás)
  • Biometrikus aláírás védelem (Saját blockchain eljárásunkkal vízjelesen védett aláírások.)
  • Egyedi üzenetküldő csatorna a szerződésekben (Szerződéseken belüli megbeszélést, üzenetváltást teszi lehetővé.)
  • Tevékenységi napló és szokatlan fióktevékenység figyelő (A rendszer figyeli, naplózza és értesíti a szokatlan főfiók és al-fiók tevékenységeket.)
  • Szerződéstörténet (A rendszer logolja és egy naplóvá konvertálja a szerződésekben végzett eseményeket.)
  • Aláírt pdf szerződés jelszavas védelme (Public cloud adatbázisban nem tárolt pdf jelszavazás)
  • Szerződés excel lista letöltés (egy excel listába le lehet tölteni a szerződések státuszait és hozzá kapcsolódó partner adatokat)

Megoszthatom-e a fiókom tartalmát munkatársaimmal?

Igen, a társfiók funkciónk segítségével Ön kollaboratív módon oszthatja meg elektronikus szerződéseit munkatársaival.
A társfiók szolgáltatás a profil oldala "társfiók kezelő" menüjéből vagy a következő linken keresztül érheti el:
Társfiók kezelő

Mi az az "XML Agent API"?

Az API funkciónk segítségével rendszereink összeköthetők más külső rendszerekkel, mint egy weboldal, CRM vagy ERP rendszer. Automatizálhatók rész vagy teljes szerződéskötési folyamatok, melyek egy külső rendszer adatbázisból generálhatók.
Jelenleg háromféle API módszerrel lehet szerződéseket létrehozni. Leghatékonyabb módja, ha a sablonokból generált XML-t használják.

Mi az a "Szerződéstár adatszinkron JSON"?

Egy olyan integrálható információs csatorna, mely segítségével a szerződések teljesen átszinkronizálhatók rendszerünkből egy Önök által használt másik vállalatirányítási rendszerbe. A felület XML formában érhető el egy JSON linken keresztül. A link egy titkos kulcsot használ, melyet a főfiók jelszavának titkosított hash-éből generál a rendszer.

Mi az az "Adatvédelmi pajzs"

Rendszerünk a GRPR előírások szigorú figyelembevételével készült. Szeretnénk a rendszerünket használókat megóvni attól, hogy adataik illetéktelenek kezébe kerülhessenek, illetve a szerződés készítőket megvédeni attól, hogy a szerződések kiküldése során véletlenül adatvédelmi incidenst kövessenek el. Létrehoztunk egy adatvédelmi kaput, mely kiértékeli a helyzetet és megakadályozza, hogy illetéktelenek nyithassák meg a kiküldött szerződéseket, vagy jóváhagyás nélkül kerülhessenek személyes adatok egy szerződésekbe.

Mire jó a "Szerződés Branding"?

A Szerződés Branding segítségével egyedi céges arculatra szabhatóak a kiküldött szerződések megjelenése és a hozzá kapcsolódó e-mail értesítők.


Nem talált választ a kérdésére?

Írjon nekünk