Eszerzodes.hu szolgáltatói keretszerződés részletei:
A Felek a szerződést kölcsönös megegyezéssel készítették, melyet az Eszerződés.hu rendszerén keresztül írták alá, kötötték meg.
A Felek a szerződés létrejötte előtt kölcsönösen azonosították egymást, ellenőrizték a szerződésben szereplő Másik fél adatainak valódiságát és mindent rendben találtak.
A Szolgáltatás nyújtása során az Ügyfelek által létrehozott megkötött szerződéseket az Ügyfelek nevében eljárva minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírást és időbélyegzőt helyez el.
A szerződésekre a jelen pont szerint rákerülő minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás és időbélyegző azt tanúsítja, hogy a dokumentum adattartalmában a hitelesítés pillanatától kezdve változás nem történt.
Az Eszerzodes.hu használatával minden fél kijelenti, hogy Általános Szerződési Feltételeket (http://eszerzodes.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek.pdf) és az Adatkezelési Tájékoztatót (https://www.eszerzodes.hu/adatkezelesi-tajekoztato) elolvasták, magukra nézve kötelezőnek ismerték el és a frissítéseket nyomon követik. Ugyanígy, az Eszerzodes.hu használatával a szerződő felek elismerték saját aláírásuknak a rendszerben lévő többlépcsős, de végeredményében gombnyomással rögzített biometrikus aláírásuk. A szerződésre így saját maguk által létrehozott digitálisan tárolt aláírásuk került.
Amennyiben valamelyik fél vitatja a szerződési formát vagy valódiságát, úgy ÁSZF-ben foglaltak szerint szerződésszegést követ el. Ilyen esetekben azt a Felet terheli az okozott károk megtérítése (például az Eszerződés.hu presztízs vesztesége, ügyvédi, utazási költségek, munkaidő kiesés stb.).
A szerződéseket az Eszerződés.hu szolgáltatója iktatószámokkal látja el és tárolja, mely alapján kereshetővé válik az adott dokumentum. A szerződő felek vagy egy hatóság több formátumban is kikérhetik az adott dokumentumot a szerződésen szereplő iktatószámra hivatkozva, mely szándékukat az [email protected] e-mail címen jelezhetik. Az okirat csatolmányaként szerepelhetnek (amennyiben keletkeztek az Eszerződés.hu oldalán) kommentek. Ennek tartalma nem a szerződés része, a felek nem hivatkozhatnak rá egy peres ügyben. Kizárólag a szerződés tartalma a mérvadó.
A megkötött megállapodások, szerződések kötelező erővel bírnak, és a feleknek teljesíteni kell őket.
Az eszerződés.hu rendszer a szerződéskötésre vonatkozó jognyilatkozat megtételét megelőzően e-mailben (a regisztráció és szerződés meghívó e-mail-ekben) tájékoztatta a feleket:
Szerződő felek tájékozódtak az elektronikus úton történő szerződéskötés folyamatáról, az új Ptk. 6:82. § [Tájékoztatás elektronikus úton történő szerződéskötés esetén] pontjai alapján.
- A technikai lépésekről.
- Arról, hogy a megkötött szerződés írásbeli szerződésnek fog minősülni.
- A szerződés utólag minden fél számára azonnal hozzáférhető lesz az eszerződés.hu rendszerében és e-mailben is kiküldésre kerül a regisztrált e-mail címekre.
- Az eszerződés.hu rendszerében a feleknek lehetősége van a felmerülő hibák azonosításra, jelzésére és kijavítására a jognyilatkozat megtételét megelőzően. Erre egy külön a szerződéshez csatolt fórumot és szerződés felnyitó rendszert is biztosít, mely megfelel az eszközi előírásoknak (Ptk. 6:83. § [Az adatbeviteli hibák javítása]).
- Hogy a szerződés magyar nyelvű.
- Az eszerződés.hu rendszer lehetővé teszi a felek számára, hogy ezt a szerződést tárolják, elmentsék és előhívhassák.
- Az elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozat azonnal hozzáférhetővé, és így hatályossá válik a felek számára. Ezt az eszerződés.hu rendszeréből és e-mail-ben is elérik. (Ptk. 6:84. § [Elektronikus szerződési jognyilatkozat és annak visszaigazolása])
- Az eszerződés.hu rendszere a szerződés jognyilatkozatának létrejöttét elektronikus úton késedelem nélkül visszaigazolja.
ADATVÉDELMI KÖTELEZETTSÉGEK
Általános kötelezettségek
Az Adatkezelők (Felek) kötelesek az adatkezelési műveleteket úgy megtervezni és végrehajtani, hogy azok a GDPR, vonatkozó esetekben az Info tv., illetve egyéb, rájuk vonatkozó adatvédelmi tárgyú jogszabályokban meghatározott adatbiztonsági és adatvédelmi követelményeknek megfeleljenek. Biztosítják a természetes személyek (érintettek) előzetes tájékoztatását és magánszférájának védelmét.
Kötelesek gondoskodni az adatok biztonságáról, továbbá megtenni ehhez kapcsolódóan a megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítani azok eljárási szabályait. Megfelelő intézkedésekkel védik a személyes adatokat a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen. Ilyen intézkedések főként, de nem kizárólag a körültekintő e-mail és tárhely használat, jelszóval védett számítógép vagy adattárolás, a dokumentum elzárása olyan belső munkatársaktól és minden más személytől, akiknek nem tartozik a munkakörébe ezeknek az adatoknak a kezelése, vírusvédelemmel ellátott informatikai eszközök használata.
A Szerződő felek amennyiben igénybe vesznek más adatfeldolgozót is, arról szintén jogszerű tájékoztatást adnak az érintetek részére.
A kezelt adatok köre a megkötött szerződésben a Szerződő felek neve, címe, telefonszáma, személyi okmány száma, adószáma, anyja neve, e-mail címe, lakcíme, születési helye és ideje, ip címe, aláírásáról készült kép, böngésző OS tulajdonságai. Amennyiben ezeken felül a szerződés tartalmaz más személyes adatokat is azokat a felek egy külön pontban jelölik meg.
Felek képviselői, kapcsolattartói adatainak kezelése
A megkötött szerződésben a Felek részéről megjelölt képviselő és kapcsolattartó neve és elérhetőségei kizárólag a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben és módokon használhatók fel, az adataik kezelése ezen a mértéken nem terjedhet túl. Minden további felhasználásról Felek külön egyeztetnek.
A képviselő és/vagy kapcsolattartó személyében vagy adataiban beállt változás esetén a változással érintett Fél haladéktalanul értesíti a másik Felet a változásról. Az értesített Fél az értesítés kézhezvételét követően indokolatlan késedelem nélkül gondoskodik arról, hogy a továbbiakban a szerződés teljesítése során az új kapcsolattartó/képviselő adatai, illetve csak adatváltozás esetén az új adatok kerüljenek felhasználásra, és a továbbiakban a régi képviselő/kapcsolattartó minden adatát törli belső nyilvántartásaiból, valamint – csak adatváltozás esetén – a régi adatokat törli és a megváltozott új adatokat használja fel és tartja nyilván.
A képviselő és/vagy kapcsolattartó adatainak kezeléséről szóló tájékoztatást a saját nevében mindkét Fél megadja az általa végzett adatkezelésről a saját képviselőjének, kapcsolattartójának. Mindkét fél gondoskodik arról, hogy a másik Fél által az ő képviselője/kapcsolattartója vonatkozásában végzett adatkezelésről, a másik Fél által rendelkezésre bocsátott tájékoztatást megismertesse a képviselőjével/kapcsolattartójával.